> G.A.D.I.S S.E.M.A.S.A


Entries About Facebook Twitter Instagram FOlLOW DASHBOARD
D'Owner !

Hati kita Allah yang punya , Hati kita Allah yang jaga , andai takdir hidup kita bersama , pasti Allah akan permudahkan jalannya .

Cinta Hati !



-18/08/13- Terbina sebuah istana ,
MOHD FARHAN BIN ISHAK .

Drive M7


http://www.drivem7.com/
Peminat Setia Zizan Razak


Fan's Zizan Twitter


Tik Tok

Running Man


Kim Jong Kook



Old Entries


Chat Disini


Thanks For

© Skin by Ainy Harun inspired by Gadis Semasa. Noor Ainy . Do tell me if I do not credit yours.

SUASANA DIHARI RAYA :)

Atok , Nenek , Emak , Abah ,Along , Angah ,Alang ,  esok dah Raya .... yeah raya ....
              kami sekeluarga ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA .....



bagi yang baru bertolak untuk balik kampung , hati2 la dijalan raya , ikut la peraturan dijalan raya...raya tahun ini raya dekat negeri sembilan Rembau , tema baju raya tahun ini warna biru ...raya tahun ini meriah sebab kak-II saya raya dekat rumah emak , sebelum ini kak-II saya raya dekat rumah mak mertua nya ....bertambah lagi dengan anak buah-II aku dan pakteh dan makteh turut beraya sama dekat kampung aku....setiap orang mesti sedih kalau dengar takbir raya kan , aku pun sama sayu dengar takbir raya dipagi raya....Malam raya sibuk semuanya , nak masak ketupat la , bakar lemang la , masak rendang la ,  masak kuah lodeh , kuah kacang , gosok baju raya la , isi kuih dalam bekas laa... bagi anak2, cucu2 pergi main mercun dan bunga api ...aku nak bagi tahu ini , JANGAN MAIN MERCUN , bunga api tak apa .. hehehe..
Dipagi raya pulak , semua umat islam pergi menunaikan solat sunat hari raya dimasjid yang berkedekatan dengannya...selepas solat , semua orang balik kerumah masing bagi mengisi perut yang kosong .. juadah semua dah sedia dekat atas meja , jemput makan ketupat, lemang dan rendang...bila perut dah kenyang semua ahli keluarga mohon maaf antara ahli keluarga masing2 .. ade yang menangis bila mintak maaf atas kesalahan nya .... selesai semuanya itu , kami sekeluarga pergi menziarahi kubur nenek dan atok ... selepas itu kami pergi beraya dirumah sanak saudara untuk mengeratkan silatulrahim...makna tak nya raya jew boleh jumpa sedare mara ... raya kan setahun sekali ...


yang baju warna merah 2 kak lang saya nombor 3 , yang baju warna purple dan emas 2 kak long dan abang ipar saya , baju warna hijau 2 pakteh , makteh dan sedare saya, yang baju warna biru 2 adalah emak , abah dan abang angah dan saya ...meriah kan :)

My Mother and My Father , ILOVEYOU ..

abah emak , adik mintak maaf kalau selama ini adik ade buat salah  .. maafkan adik nya .. :(


                     saya dengan adik sedare saya Hafis, comel tak kita orang ..